THOSE WHO HAVE A SPECIAL PLACE IN MY HEART my sisters my mummy kak wa he who still have a special place in my heart best friend kak wani

Wednesday, October 12, 2011

kalau lah dunia nie seindah novel..

     one day aku nk ajak husband aku jalan2...ala xjauh pon around malaysia je..klu nk holiday lama2 tu kat overseas boleh la..nie kejap2 je...lagipun kita tak perlu menzahirkan bahagia dengan benda mewah...contoh nak happy2 dgn husbnd x semestinya dia kena bawak g overseas ke.. 
.aku nk ajak dia pergi..
CAMERON HIGHLAND..haha...dah mcm xde tmpt lain pulak..tak pun FRASER HILL...

nanti kat cameron..
time otw naik ke ats..kt lereng2 bukit tu nati ade la kt batu2 kanan jalan ke kiri entah lama xpergi..akn ade pancuran air bukit..hehe..aku nk ajak husbnd aku trun..nk merasa air bukit dgn tgn..sejuk ouhh...pastu basuh muka...boleh main percik2 air ke..air bukit bersih xpe..n sejuk sgt2..

lps dah sampai kena la check in dulu kan..hehe ;) 'senyum nakal' ehh jgn fikir bukan2 nk check in je...
aku xnk tdur hotel yg mahal2 sgt..lagipun hotel tu mcm membosankn...sama ja..modern style,,aku suka english style...aku suka yg ala2..cottage ke..rumah dlm farm ke..cewah cewahh..pndek kata aku suka western classic...hehe..so aku akn tdur di BALA's HOUSE..pernah dgr x?hehe meh aku bgitao apa dia menatang nie...dear future husband..nanti saya nk pergi situ tao tao..hehe..sambil buat muka comel  ^_^ supaya dpt pergi..walaupun xcomel..ehhe

nie la BALA's HOUSE..diri bercirikan english..aku suka tmpt nie.dlu time kecik ibu pernah bawa aku g sini..ibu kn jiwa dia ada english2 sikit..aku dgn ibu asyik sama je..emua aku ikut ibu aku..lagu la apa la..










 haha..nie antara gmbr2 dia lah..nk byk2 cri seniri..google je..xlarat nk buat..haha..tapi x secantik realti lah..kena pergi tgk seniri jugak..gmbr bilik tu ikut jenis bilik ape yg kita nk..gmbr dining hall semua mls lah..

yang penting..kat sini byk taman..aku nk mbil gmbr byk2 dgn husbnd aku..hehe...n nikmati pmndgn sama2..ptg2 boleh pusing..


okay hbis cerita tentang bala's house...

lepas tu aku nk ajak dia pergi strawberry farm..aku nk pick buah2 strawberry seniri...ade one place yg ibu bwk aku kecik2 dlu...boleh pick seniri..and kat situ kat entrance dye buat iceblended strwberry sekali..mmg dri pure strwberry..sedapp..and jem dia pun dia bgi org rasa dgn biskut..memang best..strwberry farm tu owned by org melayu..ats bukit n sebelah rumah dia je..hehe..







pastu nk pergi ladang teh..pusing2 je..dlu time aku pnjt gunung brinchang..time nk trun kena lalu lorong2 bukit ldg tea..13 km mcmtu..penat wehh..tpi enjoy la..pmndgn cntik..semua hijau...byk private house yg lawa2 kt ats tu..nanti nk pekena secawan teh dgn husband..bawak pashima n balut dia..bgi tak sejuk..ehhe...and talk about anything :)

lps tu aku nk pergi pasar dkt tanah rata kot..nk shopping sayur sayuran...nk beli mcm2 sayur..sbb nanti esoknya bila husbnd aku bgun tdur..im gonna make him sup sayur..ade  byk2 cendawan..sbnrnye nie semua aku dgn family aku buat satu ketika dulu..tpi kami sewa apartment time tu..boleh memasak kat cameron..dlu kitaorg selalu pg cameron...hermm :( pagi2 tu masak sup sayur..sejuk2 tu dah beku smpi cream safi aku pon keras je..hahaha..nk cerita sejuk beku punya psl..sejuk2 tu bgun2 boleh mkn sup sayur pns wehh..sumpah best..dah la mcm2 jenis syur..time tu family mkcho n uncle khalid ade sekali..bestnya..tapi skrg family aku dah hncur brkecai..yg tinggal kenagan je..so biar aku play kn kengan nie dgn husbnd aku...aku nk masakkn dia..sup sayur..bgi dia sihat segar pagi2..




lps tu kdg2 ade org jual bunga2 kering kat pasar sayur..beli sikit la..cntik kot bunga2 kering tu..sbb dicolourkn..

destinasi trakhir nk pergi ladang bunga

aku nk beli bunga fevret



BABY BREATH
husbnd ouh husbnd..aie suka bunga tu ye..sila amik tahu ! :P
haha
kat rumah kat balkoni..nk gntung bunga tu..biar dia membesar  and berjuntai..lawa sehhh...pastu bubuh buaian gantung kat balkoni..cntiknya..baby breath i loveee you with all my heart! heee
and nk beli roses byk2 boleh?gila over..nk beli bunga byk2..utk opah ibu n mak mentua sekali..hehe
nk satu bonet..okay tipuu je..sikit2 sudah la..semak umah aku japgi..opah suka bunga2 nie..opah byk tnm bunga kat rumah dia..huhu..rindu pulak kat opah :)



mcm2 sebenarnye nk buat dgn husbnd..tapi biarlah nati2..xchill la ckp siap2..lagi satu aku nk pergi fraser hil nk tunggang kuda dgn husbnd aku..gedik x gedik x..sbnrnye byk tmpt menarik kat malaysia nie wehh..

n aku nk prgi pntai jugak..nk main ombak dgn dia...main kejar2..main pnjt2..main tolak2..okay enough2..hehe



lpstu aku suka tgk movie english...nanti weekend mlm2 nk tgk movie dgn husbnd dkt rumah.feeling same2 sedih same..happy same2..huarghhhh..T_T haha.cerita hntu aku xsuka..aku tkot..tp aku suka mengedik nk tgk jugak..pastu menyusahkn kwn2 aku..mnjerit..tarik deorg bila takut,,,lompat sane sini..habih..tgk ju on pon dgn family aku duk sblh abh kat penang dlu..huhu..bila ade hntu..aku dgn selubung selimut2 aku peluk abah.perut abh yg buncit tu..yam pon akn buat bnda yg sama..bhahaha..gila bodoh x matured perangai aku dlu..pdahal drjh enam la sengal.so nati kesian husbnd aku..kalau dia nk tgk tgk sorg2..jgn bgi aku tao..nti aku nk tgk..aku buat bising..dia xfokus..haha..japgi aku jerit sane tarik dia..apa la..mesti dia..mcm nie..'urghhhhhh..mcm nk buh penampaq ja 'hahaha..tapi kalau dia tgk bola..boleh blahhh lah nk tgk sama....kenapa la lelaki suka bola...aku xsuka bola..sbb..byk sbb...sbb dulu lps return frm london lps tgk bola punya lama..ade org tu minx clash dgn aku..byk lg sbb...
and sebab itu aku x suka lelaki yg lebih kn bola dri segalanya...tpi still tu minat dia..minat2 pon.fikir2 lah same..klau boleh spent time masa dgn bola..dgn org yg syg mesti lah kene boleh jugak....ermm.apa yg cuba aku smpaikn nie?okay lupaakn...
saje je nk hiburkn diri..aku tgh sedih sbnrnye...jdi kita kena mengarang..okay..sekian sahaje merepek2.. :)

No comments:

Post a Comment